23/10/15

CNTk EAEko sektore publikoko grebetan parte hartzera deitu du

• Sindikatuak adierazi duenez, "funtsean, zerbitzu publikoen kalitatea dago jokoan, langile klasearenak baitira"

EAEko sektore publiko osorako urriaren 25eko eta abenduaren 19ko greba-deialdiaren aurrean, CNTNk uste du lan-baldintzak duintzeko ezinbestekoa dela sektore publikoko langile guztiak mobilizatzea.

2021eko apirilaren 30eko aurreko greba sektorialetik, sindikatuek eskatzen zutena, ez da lortu. CNTren kasuan, gainera, behin-behinekotasunaren abusua salatu genuen sektore publiko osoan, eta azpikontratatutako eta pribatizatutako sektoreen publifikazioa eskatu zen, enpresentzako onura baino ez baitira, lan-baldintza okerragoen eta herritarrei zerbitzu okerragoa ematearen kontura.

Grebarako arrazoiak areagotu baino ez dira egin. Erosteko ahalmenaren galeraz ari gara. Administrazioak ezabatutako lanpostuak betetzen ez dituzten oposizioekin kronifikatzen eta makillatzen den behin-behinekotasuna. Plantillen osasun mentala arriskuan jartzen duten lan-kargak, zerbitzu publiko okerragoaren kontura. Administrazioaren baliabideak eta konponbideak murriztea, ezkutuan pribatizatzeko. Eta zerrenda amaigabe batekin jarrai genezake...

Funtsean, zerbitzu publikoen kalitatea dago jokoan, langile klasearenak baitira. Hezkuntza publikoa, osasun publikoa, kalitatezko zerbitzu publikoak. Langileen eta herritarren esku egotea. Izan ere, botere publikoek egiten duten okertzea gutxi batzuen onurako da; izan ere, erabakiak hartzen dituen klaseak ez du inoiz zerbitzu publiko horien narriadura jasango: klase horrek mediku-aseguru pribatua, hezkuntza pribatua edo itunpekoa du, eta abokatu-langelak, Administrazioarekin hitz egin behar dutenean esku hartzen dutenak. Sakoneko gatazka, bistaratu nahi duguna, zer zerbitzu publiko eredu nahi dugun da. Eta, CNTtik, langileriarentzat izango den bat nahi dugu, klaseak berak erabaki eta kudeatuko duena.

Horretarako, beharrezkotzat jotzen dugu sektore publikoko langileak mobilizatzea. Sindikatu deitzaileek soldata, enplegu, lan-osasun eta abarren inguruan planteatzen dituzten aldarrikapenak gutxienekoak direla iruditzen zaigu. Baina, era berean, gutxieneko horiek lortzeko, lantokietara eztabaida eta hausnarketa berriro eraman behar dira, informazio-batzarraren eredua gaindituz. Batzar horretan ez dago plantillaren proposamenik, eta langileen parte-hartzea berraktibatu beharko da, bi greba-egunak eta aldez aurreko kontzentrazioren bat egitetik haratago.

Arrazoi asko daude sektore publikoko langileok gelditu eta kalera ateratzeko; bi greba-egun horiek handoagoa den hasiera batean bihur dezagun: baldintzak hobetzea. Irabaztea.

Argazkiaren iturria: Irekia

Ez dago ekitaldirik