23/04/03

Langile-klaseari. Mobilizazioa eta elkargunea oinarri

Lanaren Konfederazio Nazionala (CNT), Lanaren Konfederazio Orokorra (CGT) eta Solidaridad Obrera Konfederazio Sindikala (SO) anarkosindikalismoaren langile-tradizioaren oinordekotzat hartzen ditugun hiru erakunde gara. Partekatzen dugun lurraldean langile-mugimendua eraikitzeko borrokatu zirenen oroimena mantentzen eta sustatzen dugu, gizarte libertarioa eraikitzeko helburua izanik, zeinean esplotazioa eta zapalkuntza desagertuko diren.

Krisi eta gerra egoera honetan, langileei mobilizatzeko deia egiten diegu, honako aldarrikapen hauek eskatzeko:

• Pentsio publikoak defendatzea, kontuan hartuta horietan planifikatutako murrizketak eraso bat direla, ez bakarrik pentsiodunen aurka, baizik eta langile guztien aurka. Pentsioen eta soldaten eros ahalmenaren defentsa eta bizitokien oinarrizko horniduren berme exigitzen dugu. Enpresariek euren mozkin-marjinak handitzen jarraitu duten inflazio handiko testuinguru batean, sindikatu ofizialistek soldata-igoeren aldeko borroka bertan behera uzten dute. Zerbitzu publikoak defendatzea, pribatizatutako zerbitzuak eta horiek ahalbidetzen dituzten legeak lehengoratzea eskatzen dugu, bai eta osasun, hezkuntza edo mendekotasun zerbitzuetara bideratutako plantillak eta aurrekontuak handitzea ere.
  • Lantokietan berdintasuna defendatzea, gizonen eta emakumeen arteko soldata-arrakala desagertzea eta emakumeei gehien eragiten dieten lan-patologien aurrean arriskuak prebenitzea bermatuz. Langile-klasearen etxebizitza-eskubidea defendatzea, interes-tasak igotzea ekarriko duten etxegabetzeen aurrean, eta alokairu sozialeko etxebizitzen parke publiko nahikoa aldarrikatzea. Langile migratzaileen defentsa, legezkontrakotasunaren eta indarkeriaren mende baitaude, aberastasunaren zati handi bat sortzen duten bitartean. Naturaren defentsa, ekosistema errespetatzen duen gizarte eta ekonomia berri baten sorrera bermatuz. Espainiar Erresumak parte-hartzen ari den edozein gerratan, Ukrainakoa barne, amaiera eskatzen dugu, kontinentean arma-igoera eta gero eta krisi sozial eta ekonomiko handiagoa pizten ari baita.
  • Gizarte-mugimenduen eta langile-mugimenduaren aurka piztutako errepresioaren amaiera. Askatasun sindikala eta oinarrizko askatasun zibilak salatzen ditugu, arriskuan baitaude Xixongo La Suiza gozotegiko CNTko kideen aurkako errepresioa bezalako gertaera lotsagarrien aurrean. Borroka sozialetan parte hartzeagatik errepresaliatuak izaten ari diren pertsona guztien askatasuna eskatzen dugu.

CGTk, CNTk eta Solidaridad Obrerak borroka partzialen dinamikak inposatzen digun isolamendua gainditzea erabaki dugu, eta komunean dugun horretan zentratzea. Sakabanatutako mobilizazioak gainditzea eta sindikalismo ofizialista gainditzen saiatzea, sindikalismo borrokalaria mobilizatzeko prozesu bateratu handi bat sustatuz. Langileriari dei egiten diogu bere eskubideen alde borroka egin dezan eta bere emantzipazioa lor dezan, krisi garai honetan, borrokaren eta ekintza-batasunaren bidez.