24/03/06

Langile klasearentzako zerbitzu publiko duin batzuen alde

• Sindikatuak greban parte hartzeko deia egin du.
  • Greba hau aurrerapausoa izan behar da "lankideen arteko apatia apurtzeko", adierazi du CNTk

EAEko sektore publiko osorako martxoaren 12ko greba-deialdiaren aurrean, CNTk uste du ezinbestekoa dela sektore publikoko langile guztiak mobilizatzea lan-baldintzak duintzeko.

2023ko urrian eta abenduan bi greba egun egin ondoren, oraindik ez dira bete deialdia egin duten sindikatuek egindako eskakizunak. CNTtik adierazi genuen bezala, sektore publiko osoan behin-behinekotasuna gehiegizkoa zela adierazi zen, baita azpikontratatutako eta pribatizatutako sektoreak publiko bihurtzea eskatu ere. Azpikontratatutako eta pribatizatutako sektoreak borrokan egonik, anbulantzien gatazka kasu, indarrak batzeko unea dela uste dugu, sakoneko gatazka bera baita. Zerbitzu publikoen kalitatea da jokoan dagoena, langileriarena baita.

Greba egiteko arrazoiak areagotu egin dira. Baina, era berean, gure ustez, plantillak eta lankideak mugiarazteko, apatia orokortua hautsi behar da. Sindikatu deitzaileek soldata, enplegu, lan-osasun eta abarren inguruan planteatzen dituzten aldarrikapenak gutxieneko bat direla iruditzen zaigu. Baina, era berean, gutxieneko horiek lortzeko, eztabaida eta hausnarketa lantokietara berriro eraman behar dira, informazio-batzarraren eredua gaindituz, bertan ez baita plantillaren proposamenetarako lekurik; jarraitu beharreko ereduan, langileen parte-hartzea berraktibatzea beharrezkoa da, parte aktibo bat sustatzea, greba-eguna eta kontzentrazioren bat egitetik harago. Gure ustez, lan hori ez da egin. Aldez aurreko lan hori gabe, greba beste mobilizazio batean bihurtzen da, segimendu-zifren borrokak baldintzatuta.

Era berean, greba-dinamika hori txilibituaren agindupean gainditu nahi bada, langileok sindikatua berezko zerbait bezala ulertu behar dugu, lan-mundua eraldatzeko klase tresna gisa. Sindikalismoa egitea egunez egun. Gure ustez, eskubideetan aurrera egingo duten grebak egiteko oinarria da.

Arrazoi asko daude sektore publikoko langileok gelditu eta kalera ateratzeko; greba-egun honi hasiera handiago batean bihurtu dezagun: lanean sindikalki antolatzea, baldintzak hobetzea, langileentzako zerbitzu publiko duinak lortzea.

Ez dago ekitaldirik

Irakurriena