24/07/13

«Errepresio sindikal kasu berri honek ezin gaitu uzkurtu»

• CNTk batasun sindikala erakutsi du La Suizaren kasuan, Estatuko eta Euskal Herriko erakunde sindikalen babesarekin
  • Gainera, elkartasun elkarretaratzea egin da Donostian

Larunbat honetan, CNTk Anselmo Lorenzo Fundazioaren egoitzan prentsaurrekoa egin du, bi delitu ezberdinengatik hiru urte eta erdiko kartzela-zigorra jaso zuten La Suizako sei sindikalisteei babesa emateko.

Ekitaldian, Erika Conrado CNTko idazkari nagusiak salatu duenez, La Suizako kasuaren epaiak «agerian uzten du, beste behin ere, lan-eskubideen defentsa kontraesanean dagoela gure gizartean nagusi diren klaseen interesekin». Conradok adierazi duenez, epai hau «Estatuko erakundeen aldetik borroka sindikalaren aurkako hertsapen- eta errepresio-estrategia honen jarraipena da».

Egoera horren aurrean, CNTko idazkari nagusiak langile klase osoaren batasuna eta borroka eskatu du: «Ezin dugu onartu sindikatuen kontrako errepresio kasu berri honek gure emantzipazio eta askatasun asmoetan atzera egitea. Beti bezala, askatasun sindikal osoa aldarrikatu behar dugu, eta gure kideei beren eskubideak defendatzeko behar dituzten instantzia guztietara laguntzen jarraitu».

La Suizako sindikalisten aldeko ekitaldian hainbat sindikatutako ordezkariak izan dira, hala nola CCOO, CGT, Solidaridad Obrera, UGT, SAT, Co.Bas, Confederación Intersindical eta SOFITU. Euskal Herritik, LAB, ELA, ESK STEILAS eta ELAk babesa agertu dute, eta euren elkartasun komunikatuak irakurri dituzte.

La Suizako kasuaren epaia

La Suizako sei emakume langileak zigortu zituzten, beste langile batzuk hertsatzeagatik eta jabetzari kalteak eragin izana egotzita. Sindikatuak beti ukatu ditu akusazio horiek, eta salatu du enpresak bere aktibismo sindikalagatik jazartzen dituela.

Askatasun sindikalaren aldeko borroka

Askatasun sindikala oinarrizko eskubidea da, langileei beren interes kolektiboak defendatzeko aukera ematen diena. Hala ere, enpresek eta gobernuek gero eta eraso handiagoa egiten diote eskubide horri. CNTren ustez, askatasun sindikalaren defentsa funtsezkoa da langile-klasearen emantzipazioaren aldeko borrokarako.

Testuinguru horretan, CNTk dei egiten die langile guztiei lan-eskubideen eta askatasun sindikalaren aldeko borrokan bat egin dezaten.