20/08/06

Ramón Acíni omenaldia Bilbon

• CNTk Ramón Acín gogoratzen du udaletxearen atarian egin den monarkiaren aurkako elkarretaratzean.
  • Abuztuaren 6an 84 urte beteko dira Oscako artista eta anarkosindikalista hil zutenetik.

Frankismoak hil zueneko urteurrena dela eta, CNTk Ramón Acín anarkosindikalista omendu dute Bilbon.

Hainbat sindikatuk Errege Familiaren aurka Bilboko udaletxearen aurrean deitutako elkarretaratzea aprobetxatuz, CNTko kideek omenaldi txiki bat egin nahi izan diote Aragoiko artistari, Konfederazioaren banderak eramanez eta Las Pajaritasen txapak jantziz, artista libertarioaren sorkuntza izan zena eta 1929tik Huescako Parkean eraikitako monumentu enblematikoa dena, gerra eta diktadurari modu harrigarrian iraun duelarik.

Ramón Acín Huescan jaio zen 1888ko abuztuaren 30ean. Maisu, artista, kazetari eta anarkista izan zen, eta Aragoiko hiriburuan bizi izan zen bere klaseen artean, arteari eta CNTko militantziari eskaini zion beren denbora. Azken horrek kartzela, erbestea eta, azkenik, bere heriotza eta Conchita Monás emaztearena kostatu zitzaion. 47 urte zituela hil zuten, 1936ko abuztuaren 6an, Errepublikaren aurkako kolpe militarra izan eta egun gutxira.

Ez denborak ez faxismoak Ramon Acín gure oroimenetik ken ez dezaten, sortu berri den Ateneo Paco Ponzán (Aragoiko memoria historiko libertarioaren elkartea), Ramón Acín anarkistaren omenezko ekitaldi bat koordinatzen ari da.

"Gaur egun, bere lan artistikoarekin lotuago dago, bai pinturarekin, bai eskulturarekin, baina ez hainbeste beren militantziarekin. Baina bere obra eta irakaskuntza ezin dira erabat ulertu mugimendu libertarioan duen inplikazioa kontutan hartu gabe", adierazi du Paco Ponzán Ateneoak, ekimen honen bultzatzailea, eta sindikatu libertarioak eta Aragoiko memoria historikoa berreskuratzen dabiltzaten elkarteak gonbidatu ditu.

CNTk Aragoiko ateneo libertarioaren ekimena babesten du eta paperezko txoritxo bat jartzera gonbidaten zaituztegu, baita sare sozialen profiletan irudia igotzen edo Huescako hilerrira koloretako arkatzak eramatera animatzen gara, faxismoaren ankerkeriak bere oroitzapena ezabatu ez dezan.