21/03/05

Osakidetzak azpikontratatutako osasun-garraioak eskatutako txertaketa lortu du

• Greba deitu duten sindikatuek bertan behera utzi dute, txertaketak berehala hastea lortu baitute
  • "Antolatu izan ez bagina, zain jarraituko genuke", azpimarratu du CNTko ordezkari sindikalak.

Pandemiaren aurrean lehen lerroko langileek, Osakidetzak azpikontratatutako osasun-garraioko langileek, mobilizazioak egin dituzte kobidaren aurrean babesa eskatzeko; izan ere, "egunero ari gara gaixoekin anbulantzietan tratatzen, eta Eusko Jaurlaritzak ez gintuen hasierako txertaketa-planean sartu". Hori dela eta, ESK, UGT, LAB, CCOO, ELA eta CNT sindikatuek greba hastea proposatu zuten. Hala ere, egindako presioari esker, hilaren 5ean hasi behar zuen greba bertan behera utzi dute, txertaketa berehala hasi baita.

Greba deitu duten sindikatuek "lehenik eta behin, eskerrak eman nahi dizkiegu kolektibo osoari Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan deitutako ekintza eta mobilizazioetan parte hartzeagatik", egoera onartezin bezain ulertezin bat salatzeko. Egoera horretan, Eusko Jaurlaritzak lehen lerroko oinarrizko osasun-zerbitzu horren azpikontratazioa erabili zuen kolektiboa bigarren lehentasun-talde batera baztertzeko, txertaketa-kanpaina kaotiko baten barruan.

Salatutako egoeraren larritasunak eta logikak lehen maila mediatikoan kokatu du kolektiboa, baina greba-deialdiaren helburua lortu bada ere, sindikatu deitzaileek "argi daukagu sakoneko arazoak bere horretan jarraitzen duela, sistemikoa dela eta funtsezko osasun-zerbitzu horren azpikontratazioarekin lotura zuzena duela".

Erabaki politiko horrek ondorio larriak izango ditu bai langileentzat bai erabiltzaileentzat, eta, erantzukizunagatik, uste dute borrokak aurrera jarraitu behar duela "konponbide integrala eta behin betikoa lortu arte, azpikontratatutako zerbitzua eta kolektiboa parekatuz eta behin betiko argitaratuz". Helburu hori sindikatuek eta sektoreko langile guztiek partekatzen dute, eta "uste dugu euskal gizartearen gehiengoak ere parte hartzen duela, eta, horregatik, beharrezkotzat jotzen ditugun ekintzak eta mobilizazioak aurrera eramateko konpromisoa adierazten dugu", adierazi dute sindikatuek.

Irudiaren iturria: Cadena Ser