21/06/04

Lan Ikuskaritzak berriro hasi du Transportes Ocón-en aurkako zehapen-espedientea

• CNT Lan Ikuskaritzaren ekintza sindikalari esker, enpresaren aurkako neurriak hartu ditu
  • "Dinamika honekin jarraituko dugu enpresak legedia bete behar duela ulertu arte", azpimarratu du erakunde anarkosindikalistak.

CNT sindikatuak iragarri duenez, “Bizkaiko Lan Ikuskaritzak ebazpen akta berri bat egin du, eta bertan berretsi egiten ditu CNTko Sail Sindikalak salatutako hainbat gai”. Besteak beste, “Lan Arriskuen Prebentzioarekin eta Sail Sindikalen eskubideekin zerikusia duten gaiak aurki daitezke”, adierazi du sindikatuak. Laneko Arriskuen Prebentzioarekin lotutako gaien artean, CNTren Sail Sindikalak honakoak nabarmentzen ditu: “langileek lan-arriskuen prebentzioari buruz jasotzen duten prestakuntza eskasa, norbera babesteko ekipamendurik ez izatea, langile batzuei azterketa medikoak egin ez izana, edo ibilgailuen arriskuen ebaluaziorik ez izatea, esekidura-sistema ez izateagatik arriskuak sor baititzakete”. “Ez betetze horiek askoz larriagoak dira, Transportes Ocón Enplegu-Zentro Berezia dela kontuan hartuta”, adierazi du Sindikatu Atalak.

Hala ere, zentral anarkosindikalistarentzat, Lan Ikuskaritzaren ebazpenaren puntu garrantzitsuenetako bat “gidarien arteko banaketa-kargari eta banaketa-bide desberdinen bidezko banaketari buruzko azterketa/ebaluazioa egiteko” enpresari zuzendutako eskaera da. CNTko Sail Sindikalak urteak daramatza enpresari “arrisku psikosozialen azterketa bat” eskatzen, “ibilbide zailenak eta luzeenak beti langile berei esleitzeak osasunean dituen ondorioak aztertzeko”, eta orain “enpresak esku hartzea eta azterketa hau ez luzaroagotzea” espero dute.

Azkenik, CNT sindikatuak Lan Ikuskaritzak enpresari egindako ohartarazpena nabarmendu du, hitzarmen kolektiboaren 74. artikulua errespeta dezan. Artikulu horrek ordezkaritza unitarioak dituen informazio eta bilera-eskubide berberak ematen dizkio Sail Sindikalari: “ebazpen honen ondoren, espero dugu enpresak Sail Sindikalaren eskubideak errespetatu ditzan, elkarrizketarako bide berri bat irekiz”.

Ez dago ekitaldirik

Irakurriena